Acollida i informació

El moment en que una persona rep la noticia de que un familiar, potser la persona que més s’estima, té la malaltia d’Alzheimer és un shock terrible. La pregunta que es fa és: i ara què? El servei d’acollida d’AFAB té l’objectiu d’omplir de sentit aquest espai de confusió. 

SANYO DIGITAL CAMERA

Quin és el proper pas? A on s’ha d’anar?

Tot i que sabem que aquesta malaltia té una evolució més llarga i lenta que d’altres, com el càncer, la nostra vida sembla que es fa miques. Sovint, els familiars queden tan afectats que es paralitzen, mentre els hi plou a sobre informació que potser els confon encara més.

Al servei d’acollida, rebem els familiars, escoltem el seu cas i els hi proporcionem tota la informació que necessiten sobre la malaltia. 

També escoltem a totes les persones que tenen cura d’un malalt, per donar-los assessorament especialitzat i qualsevol informació que necessitin. En molts casos, els nostres propis serveis poden donar resposta a les necessitats del malalt o el familiar. En d’altres, disposem de tota la informació necessària per adreçar cada cas al especialista o institució més adequat.

Quan atenem?

El grup de voluntaris que fa aquesta primera atenció el componen deu familiars-socis afectats per la malaltia d’Alzheimer. Un d’aquests voluntaris és qui coordina el grup i la tasca que realitza. Els nostres horaris per les sessions d’acollida i informació són els següents:

Horaris acollida

Al llarg de 2013 vam rebre rebut 325 demandes d’informació i consulta de manera presencial i 6.500 trucades telefòniques per demanar informació.

altes-contactes

altes socis 2013

Anuncios